Техническо задание за изработване на промоционално видео по проект за подобряване на майчиното и детско здраве сред ромската общност „С грижа от 0 до 3“, Фондация Тръст за социална алтернатива
- ЗА ПРОЕКТА:
Периодът от забременяване до навършване на 3-годишна възраст на детето е от ключово значение за неговото пълноценно развитие. Доказано е, че в този критичен период се развива до 80 % от мозъка на детето. Токсичният стрес, непълноценното хранене и други рискови фактори, произтичащи от бедността оказват негативно влияние върху благосъстоянието му, както и върху здравето на бременната жена и майка. Подобряването на майчиното и детско здраве, е възможно само и единствено, ако политиките и услугите в подрепа на достъпа до качествени здравни услуги, пълноценно хранене, сигурна и безопасна среда, както и услугите в подкрепа на отзивчивите родителски грижи и ранно учене, са добре функциониращи и работещи в сътрудничество. Проект „С грижа от 0 до 3“ има за цел да подобри майчиното и детско здраве сред ромска общност. За постигането на тази цел, проектът обединява усилията на граждански организации в застъпничество пред ресорните институции за разработване на достъпни услуги в подкрепа на уязвими семейства, полагащи грижи за дете до 3 годишна възраст.
- ЗА ЗАСТЪПНИЧЕСКАТА МРЕЖА:
Единайсет граждански организации от цяла България обединяват своите усилия и опит в неформална мрежа „С грижа от 0 до 3“, която се застъпва за системни промени с цел подобряване на майчиното и детско здраве сред уязвими групи в България с фокус върху ромските общности. Водени от разбирането, че секторните политики – здраве и хранене, социална закрила и защита, играят ключова роля за детското развитие, особено по отношение на децата, изложени в риск от бедност, организациите от мрежата изпълняват 5 национални застъпнически инициативи за промяна в планиране и изпълнение на политики в областта на:
- ЗДРАВЕТО: Осигуряване на равен достъп до здравни услуги за всяко дете и пренатална грижа за всяка бременна жена, независимо от здравно осигурителния й статус;
- ПЪЛНОЦЕННО ХРАНЕНЕ: Подобряване на възможностите за пълноценно хранене на деца от бедни семейства чрез въвеждане на специализирана хранителна програма – информиране, консултиране и осигуряване на хранителни продукти;
- РАННО УЧЕНЕ И ПОЛАГАНЕ НА ОТЗИВЧИВИ ГРИЖИ: Разкриване на интегрирани услуги и програми в подкрепа на изграждане на родителски капацитет за полагане на грижи за детето в най-ранна възраст;
- СИГУРНА И БЕЗОПАСНА СРЕДА: Достъпни процедури за издаване на лични документи и адресна регистрация на жени и деца без валидни документи.
- ДОСТЪП ДО МЕДИКАМЕНТИ НА ДЕЦА ДО 3Г. : Осигуряване на универсален достъп до лекарства на всички деца от 0 до 3г.
НАЧИН НА КАНДИДАТСТВАНЕ:
Заинтересованите доставчици следва да изпратят предложение в срок до 11. 08. 2021г. сряда до Зорница Миткова на имейл адрес: zmitkova@tsa-bulgaria.org . Проекто-предложението следва да включва план за работа, който включва времеви график и финансови параметри за всеки от описаните в т. „Времеви график и очаквани продукти“.
ОПИСАНИЕ НА ТЪРСЕНАТА УСЛУГА:
Концепцията на промоционалното видео включва два типа видеа: анимация и заснемане – интервюта с експерти от гражданския сектор, академичната общност, други. Потенциалните доставчици на услугата могат да кандидатстват с предложение за извършване на двете видеа или едно от двете видеа на мрежата. Доставчикът на услугата следва да предложи план за заснемане (заснемане или рисуване на илюстрации + аниматорска работа) и има възможност за заснемане и монтаж на промоционалното видео на неформалната застъпническа мрежа.
Видеото е най-лесният за възприемане вариант за комуникация на социални теми – посредством креативни инструменти, като илюстрация, анимация и текст и похвати като storytelling. Промоционалното видео си поставя за а цел да:
- Очертае визията, мисията, целите и приоритетите на петте инициатив и в единна комуникационна рамка на мрежата, която ясно подчертава конкретните системни пропуски по всяка от инициативите, респективно предлаганата промяна на ниво планиране и изпълнение на политики с пряко влияние върху здравните показатели на жените и децата до 3г.,
- Повиши чувствителността и информираността относно важността на първите 1 000 дни от живота на детето, ролята на семейството и институциите,
- Важността на прилагане на интегрираният подход на планиране и изпълнение на ключови политики в областта на здравето, храненето, сигурната среда и ранното учене и грижа за детето,
- Допринесе за общ наратив и идентичност на кампанията, което ще я направи лесно възприемана от таргет групите като едно цяло. Съществува казусът, че всяка работна група и съответно – тема е с различни екипи, приоритети и идентичност и само общата комуникация, към която спада видеото, може да помогне за опаковането на проекта като един общ. Видеото ще представи и възможните решения на поставения проблем, под формата на политики за ранно детско развитие,
- Представя и промотира дейността на мрежата в събития, насочени към медии и институции с цел подпомагане на мрежата за достигане до критично важни целеви аудитории.
Целеви групи на инициативите и промоционалното видео: Още информация
- Ресорните институции, към които комуникират застъпнически инициативи по горе споменатите секторни политики
- Граждански организации, извън мрежата „С грижа от 0 до 3“, работещи в областта на ранното детско развитие и бенефициентите на съответните организации
- Широката общественост (академична общност, практици, активисти, представители на общността, родители, други)
- Медии
- Други
Концепция на промоционалното видео 1 „Анимация“
Анимация – този вариант решава проблема, че не по всичките теми крайните бенефициенти биха искали да участват с лицата си във видео. / Продължителност 3 минути. Видеото следва да представи петте инициативи на мрежата като пет рисувани анимирани героя. Всеки от тях следва да е генерализиран образ на бенефициент на всяка от петте инициативи:
- здраве (инициатива за достъп до пренатална грижа),
- здраве (инициатива за универсален достъп до медикаменти за деца до 3г.),
- пълноценно хранене на децата в ранна възраст,
- възможности за ранно учене и полагане на отзивчиви грижи за детето в семейна среда,
- сигурна и безопасна среда за детското развитие.
През героя се представя всяка от темите, данни от направените по темата изследвания, как живее едно семейство, засегнато от проблема; кои са възможните решения за семействата в риск. Данни, факти и истории за видеото ще се черпят от материали и изследвания, подадени от всяка от групите от гражданските организации, ангажирани в изпълнението на съответната инициатива. По 3-5 ключови данни от изследванията, направени в рамките на всяка от петте инициативи под формата на инфографики.
- Кратка обща информация за кампанията – цели, мисия, участващи организации,
- Завършва с общо послание на кампанията: ще се подаде допълнително от проектният екип
Изисквания към очакваното предложение:
- Предложение за стилистика на илюстрацията от илюстратор / дизайнер,
- Изготвяне на сториборд – историята в развитие според заложения сценарий,
- Музика към видеото,
- Глас зад кадър – разказвач и гласове зад кадър за четирите героя,
- Дизайн на инфографики,
- Шрифт и визуална идентичност за началната и финалната заставки.
Необходим екип: дизайнер, илюстратор, аниматор, звукар, монтажист.
Концепция на промоционално видео 2 „Заснемане на интервюта“
Заснемане на видео с участието на експерти, представители на организациите в мрежата и крайните заинтересовани страни по всяка от темите на кампанията / бенефициенти, там където е възможно да участват с лицата си. Видеото ще представлява компилация от видео интервюта на изброените страни, като в сценария ще бъде предложена общо обединяващо послание, чрез 3 общи въпроса, на който всеки от участниците да отговаря. / Продължителност 3-5 минути.
Заснемане:
- Предложение за режисура на видеото
- Оператор
- Звук
- Монтаж
- Дизайнер за заставките и общата визуална идентичност на видеото
Изисквания към очаквания криейтив:
Криейтивът трябва да звучи ясно, да говори директно на таргета, да е минималистичен, но не ограничен във фантазията, да показва проекта в неговата многоизмерност по отношение на темите и етапите. Видеото не трябва с криейтив, който да се изтощава бързо, за да може да позволи комуникиране през цялата година. Потенциалните доставчици на услугата следва да могат да извършат заснемане на терен по следните параметри:
Брой интервюта | График за заснемане на терен
**Заснемането на терен може да изисква пътуване из цялата страна. ** Локациите ще бъдат подадени допълнително. |
Продължителност на всяко интервю (завършен вид) |
До 5 (по 1 по всяка от инициативите) | 16 август – 08 септември 2021г. | До 1 минута |
ВРЕМЕВИ ГРАФИК И ОЧАКВАНИ ПРОДУКТИ
ВРЕМЕВИ ГРАФИК | ПРОДУКТИ |
13 август 2021г. | Среща за договаряне на параметрите на договора с избраният доставчик на услугата |
16 август 2021г. | Подаване на сценарий и участници във видеото от страна на проектния екип |
16 август – 8 септември 2021г. | Заснемане и обработване на видеата |
9 септември 2021 г. | Изпращане на първи драфт на видеата до екипа на проекта |
15 септември 2021г. | Изпращане на обратна връзка от екипа на проекта |
20 септември 2021г. | Преглед на ревизираните видеа |
22 септември 2021 г. | Одобрение на финалните видеа |
ПРОЦЕС, КРИТЕРИИ ЗА ИЗБОР НА ДОСТАВЧИК НА УСЛУГАТА
Процес
Фондация „Тръст за социална алтернатива“ ще оцени всяко постъпило навременно предложение. След преглед на предложенията може да са необходими интервюта с кандидатите, включени в краткия списък.
Критерии за избор на доставчик на услугата:
- Спазване на изискванията за кандидатстване
- Предходен опит
- Пазарна цена
- Качество
НАЧИН НА КАНДИДАТСТВАНЕ:
Заинтересованите доставчици следва да изпратят предложение в срок до 11. 08. 2021г. сряда до Зорница Миткова на имейл адрес: zmitkova@tsa-bulgaria.org . Проекто-предложението следва да включва план за работа, който включва времеви график и финансови параметри за всеки от описаните в т. „Времеви график и очаквани продукти“.